9 metode prin care un CRM va ajuta sa vindeti mai mult

Solutiile CRM usureaza procesele de vanzari. Acest lucru se aplica oricarui business, indiferent ca aveti o firma cu putini angajati sau una cu peste 100 de angajati. Daca insa priviti sistemele CRM exclusiv ca niste unelte care cresc eficienta si imbunatatesc serviciile cu clientii, atunci riscati sa nu beneficiati intrutotul de capacitatile acestuia.

mai multe vanzari.jpg

In general, managerii de vanzari considera ca beneficiile integrarii unui sistem CRM se observa usor. Apreciaza ca datele din sistem vor fi centralizate si prezentate intr-un format simplu, permitandu-le astfel sa monitorizeze procesele, performanta angajatilor si, in cele din urma, sa optimizeze vanzarile.

Fara a ne dori sa suprasimplificam procesele, cele mai mari provocari cu care se confrunta cei care lucreaza in vanzari sunt:

  • cum sa califice si sa urmareasca potentialii clienti
  • cum sa prioritizeze activitatile de vanzari

Cum cresteti numarul vanzarilor cu o solutie CRM

In randurile urmatoare vom discuta felul in care un software CRM va ajuta sa transformati potentialii clienti in clienti implicati.

1. Impartasiti informatia cu intreaga echipa

Veti coordona activitatile mai eficient cand contactati prospectii si apoi ii ofertati. Nu vi s-a intampla sa fiti contactat de mai multe persoane din partea aceleiasi companii? Asta este semn de o proasta organizare si nu e genul de business cu care isi doreste cineva sa colaboreze.

Poate ca e greu sa vedeti teoretic axa vanzarilor crescand, insa in timp veti vedea cum lucrurile devin mai evidente.

2. Monitorizati procesele de vanzari

Urmariti un proces in 5 pasi sau aveti un alt sistem de vanzari creat pentru ca echipa sa poata face un follow up adecvat cu prospectii sau pentru incheierea vanzarilor? Daca vreti sa fiti sigur de faptul ca echipa de vanzari isi urmareste planul pentru atingerea obiectivelor, un sistem CRM poate fi ideal pentru monitorizare.

Practic, un CRM va permite sa verificati “pulsul” intregului proces de vanzari.

3. Alocati mai corect resursele pentru vanzari

La fel ca in cazul oricarui proiect, alocarea de resurse umane este esentiala. Clientii mari s-ar putea sa aiba nevoie de o atentie mai mare. Astfel ca inca de la primii pasi in “relatia” cu acestia este posibil sa fie necesar sa lucreze o echipa mai mare pentru contul lor.

Vazand cum sunt alocate resursele de vanzari, va va fi mult mai usor sa luati decizii inteligente legate de cum sa impartiti oamenii pe echipe.

4. Colaborarea devine mai usoara

In primul rand, veti putea distribui materiale si documente importante mult mai eficient, fara ca ele sa mai fie ratacite printre alte emailuri. Si, cum am mentionat deja, veti avea o viziune clara si asupra situatiei din departamentul din vanzari.

Aceste doua activitati vor dezvolta relatiile de colaborare intre colegi si vor face ajuta echipele sa lucreze mai bine pe obtinerea unor clienti importanti.

5. Va asigurati de cresterea bazei de prospecti si de segmentarea acestora

Prospectul reprezinta de fapt un potential client, o persoana care a intrat in contact cu oferta dumneavoastra si poate manifesta un interes pentru aceasta.

Solutia CRM va permite sa segmentati prospectii in functie de multiple criterii, in ideea prioritizarii activitatilor si a punerii in aplicare a strategiilor de promovare specifice. Veti putea personaliza mesajele emise catre prospecti, astfel avand sanse mai mari de crestere a ratei de transformare a acestora in clienti.

6. Realizati campanii de marketing eficiente

Asa cum am mentionat si la punctul anterior, veti putea segmenta mult mai eficient publicurile. Veti putea realiza liste de marketing pe care ulterior sa le folositi in cadrul departamentului de vanzari.

Segmentarea clientilor din bazele de date, de exemplu pe numarul de angajati, pe industriile in care activeaza, va va sustine eforturile de promovare si vanzare.

7. Identificati potentialul de dezvoltare a relatiei cu un anumit client

Analizand informatiile din sistemul CRM veti putea monitoriza nevoile unui client si veti putea stabili niste trenduri in relatia cu acestia. Veti ajunge sa puteti anticipa o serie de nevoi si le veti prezenta in mod proactiv noile dumneavoastra oferte.

Veti putea vinde produse superioare si auxiliare care simtiti ca se muleaza pe ceea ce clientii au nevoie.

8. Aveti o baza de date mai ampla cu cele mai importante contacte

Daca sunteti managerul unui business mai mic, atunci cu siguranta aveti multe situatii pe care trebuie sa le monitorizati. Printre ele se va numara si monitorizarea celor mai importanti clienti si potentiali clienti.

Cine este factorul de decizie atunci cand vreti sa dati un telefon sau sa trimiteti un mail cu o noua oferta? Ce probleme au intampinat in trecut si cum le-au fost solutionate?

Toate detaliile incluse intr-un CRM sunt menite sa va ajute in crearea unui tablou general mai acurat pentru clientii dumneavoastra.

9. Lucrati mai inteligent si eficient

Sistemele CRM moderne integreaza o multime de functionalitati legate de mediul online. Veti putea economisi foarte mult timp pretios fara a mai trebui sa duplicati informatiile pe mai multe platforme. Puteti folosi functiile de integrare pentru automatizarea task-urilor.

De exemplu, veti putea corela calendarul la CRM pentru automatizarea reminderelor pentru follow-up-uri sau veti putea adauga instantaneu un lead atunci cand se inscrie la unwebinar.

Cu o asemenea crestere a nivelului eficientei si profesionalismului este aproape imposibil sa nu va creasca si numarul de vanzari realizate.

Un software CRM va ofera mai multa incredere si siguranta echipei si le va usura munca repetitiva si inutila.