Fii la curent cu cele mai eficiente metode de optimizare a afacerii tale.

Abonează-te la newsletter!

Cum generezi rapoarte de activitate în aplicația Zimplu CRM?


Tu cât timp aloci pentru realizarea rapoartelor de activitate și analizarea lor?

Obținerea rapoartelor de activitate este una dintre cele mai importante etape ale procesului de evaluare, fără de care nu ai putea îmbunătăți rezultatele.

Să luăm un caz concret.

De obicei, activitatea departamentului de vânzări se desfășoară după următorul flux de lucru:

Pe baza acestor etape, reprezentantul de vânzări generează anumite rapoarte pe care le prezintă, ulterior, managerului.

Primul lucru pe care agentul de vânzări trebuie să-l facă este să prospecteze piața și să obțină niște lead-uri. Să presupunem că identifică un lead pe care, mai apoi, îl contactează pentru a-i afla nevoile și așteptările.

Apoi, agentul de vânzări parcurge, în general, două sau trei etape – de la cold calling până la momentul în care reușește să stabilească o legătură cu cineva, pe care o va dezvolta în timp.

În termenii aplicației Zimplu CRM, această acțiune este trecută în sistem ca Notiță, iar tipul activității ca Apel, pentru a ține evidența relației cu prospectul.

Să presupunem că agentul de vânzări a ajuns la a cea de-a doua etapă, a întâlnirii cu lead-ul. 

După discuțiile din cadrul întâlnirii, reprezentantul va avea informații importante despre nevoile pe care prospectul le are și va ști ce detalii să includă în oferta personalizată.

Sistemul Zimplu CRM îți oferă posibilitatea de a salva tot ce este de interes cu ajutorul funcției Notiță, tipul activității Întâlnire.

Funcția îți permite totodată să parcurgi cu ușurință etapa de follow-up și să ții cont de fiecare detaliu adus în discuție de-a lungul colaborării.

Apoi, vei putea genera cu ușurință oferta potrivită. 

În urma trimiterii ofertei prin e-mail, vei putea adăuga o Notiță tip Email în Zimplu CRM, pe baza căreia poți seta un reminder, în cazul în care nu prospectul nu răspunde.

Cu cât baza de date crește, cu atât va fi mai greu să ții evidența activităților desfășurate. De aceea, Zimplu CRM permite reprezentantului de vânzări să creeze notițe pentru fiecare activitate în parte. 

La sfârșitul unei perioade stabilite, vei putea genera, prin intermediul funcționalităților din Zimplu CRM, rapoarte despre fiecare activitate pe care a avut-o, putând astfel să aibă o privire de ansamblu asupra vânzărilor înregistrate în acea perioadă și ce activități au dus la creșterea acestora.

Rapoartele generate de fiecare membru al echipei de vânzări pot fi accesate și de managerul departamentului. 

Pe baza analizei rapoartelor de activitate, managerul poate să compare rezultatele obținute în diferite intervale de timp, ceea ce îi va permite să îmbunătățească rezultatele viitoare.

De asemenea, va afla care dintre membrii echipei necesită o atenție sporită.

Prin posibilitatea de a compara rezultatele din diferite perioade, echipa se va putea raporta la perioada în care a înregistrat creșteri ale vânzărilor. 

Pe baza analizei raportului de activități din acea perioadă, va afla: câte apeluri au fost date, câte întâlniri au avut loc, câte oferte au fost trimise pe email și multe alte activități desfășurate de membrii echipei.

Zimplu CRM îți pune la dispoziție această funcționalitate, prin care poți eficientiza procesul de vânzări și comunicarea din cadrul companiei.

Află cum poți genera astfel de rapoarte în cadrul echipei tale accesând aplicația Zimplu CRM!