Fii la curent cu cele mai eficiente metode de optimizare a afacerii tale.

Abonează-te la newsletter!

Cum să îți crești afacerea rapid, economisind eficient


Ai aflat care este secretul afacerilor de succes? Îți dăm două indicii: Clienți satisfăcuți și vânzări în continuă creștere.

Potrivite pentru afaceri de toate dimensiunile, sistemele CRM gestionează și monitorizează activitățile din cadrul companiei, pentru a crește eficiența.

În acest articol vom analiza ce este software-ul CRM și cum îți poate ajuta afacerea să crească rapid și eficient. De asemenea, vom analiza unele dintre cele mai răspândite funcții CRM și ce beneficii aduc acestea companiilor.

Ce este un sistem CRM

Software-ul de management al relațiilor cu clienții (CRM), la bază, este un instrument pentru gestionarea conexiunilor cu clienții, partenerii și furnizorii. Acesta permite înregistrarea, stocarea și gestionarea informațiilor despre clienți, precum și operațiunile fluxului de lucru. 

Automatizând procedurile și fluxurile de lucru, productivitatea companiei crește, iar timpul petrecut cu sarcinile de back-office este redus. Scopul general al software-ului CRM este de a ajuta organizațiile să îmbunătățească interacțiunile cu clienții, precum și Customer Lifetime Value (CLV). 

Din cauza cantității masive de date pe care companiile le colectează în mod regulat, un software CRM, cum ar fi Zimplu CRM, este necesar. Informațiile înregistrate pot fi utilizate pentru o varietate de lucruri, inclusiv marketing, vânzări, servicii pentru clienți și asistență.

Companiile pot utiliza software-urile CRM pentru a gestiona o serie de elemente esențiale în interacțiunea cu clienții (cum ar fi conturile clienților, contactele lor și listele de marketing), pentru a automatiza operațiunile corporative și pentru a îmbunătăți coordonarea internă și fluxul de lucru.

Datele clienților reprezintă o dificultate pe care sistemele CRM sunt proiectate să o rezolve, fie că vorbim despre prelucrarea sau organizarea lor. Anterior, toate aceste informații erau stocate în sisteme analogice sau offline, cum ar fi agende sau laptopuri, sau pur și simplu rămâneau în memoria oamenilor.

Cu vs Fără CRM

Folosind soluțiile de tip analog sau offline, detaliile pot fi pierdute sau uitate cu ușurință. De asemenea, întâlnirile sau conversațiile telefonice pot să nu fie urmate de un follow-up. Mai mult decât atât, dacă o persoană cu acces la datele personale ale clienților ar demisiona, întreaga lor rețea de informații i-ar urma.

Astfel, procesele de prospectare, contactare și follow-up pot deveni foarte dificile, existând posibilitatea ca acestea să fie chiar dezorganizate, sau chiar să aibă informații lipsă.

Toate aceste informații sunt acum digitalizate și păstrate într-o bază de date, datorită software-ului CRM. Acest lucru vă permite să urmăriți toate contactele și tranzacțiile clienților, precum și să utilizați informațiile pentru a îmbunătăți operațiunile companiei. 

Ce beneficii îți poate aduce un sistem CRM 

Sistemul CRM este mixul perfect de tehnologie și cunoștințe umane. Simplifică procesul de achiziție a informațiilor despre clienți și economisește timp.

Acesta convertește datele consumatorilor în informații utilizabile, care pot ajuta o afacere să evolueze. Mai mult de atât, permite tuturor persoanelor dintr-o companie să actualizeze cu ușurință datele și să acceseze cele mai recente informații.

Fiind o locație centrală, în care firmele pot stoca date despre clienți și prospecți, pot urmări interacțiunile cu clienții și pot partaja datele cu ceilalți colegii, software-ul CRM reprezintă o soluție eficientă pentru orice afacere.

Fiecare interogare, fiecare solicitare de servicii, fiecare preferință și oricare date de contact anterioare despre clienți sunt disponibile instantaneu cu un sistem CRM,cum ar fi Zimplu CRM. Astfel, poți sta liniștit, știind că toate informațiile de care ai nevoie se află stocate și centralizate într-o platformă comună.

Având această bază de informații, este normal ca fiecare modificare adusă, să fie actualizată și personalizată când este nevoie.

Sistemele CRM pot fi folosite pentru a face note, a programa follow-ups și a organiza următorii pași care trebuie efectuati, pe lângă monitorizarea fiecărei conversații telefonice, e-mail trimis, întâlnire organizată sau prezentare efectuată.

10 beneficii punctuale

  1. Servicii mai bune pentru clienți

Deși software-ul CRM modern are multe caracteristici, inițial, acesta a fost conceput pentru a îmbunătăți relațiile între afaceri. În momentul de față, funcțiile lui sunt mult mai diverse, îmbunătățirea relațiilor fiind încă principalul beneficiu. 

Un CRM organizează toate contactele și colectează date cheie ale clienților, precum cele demografice, istoricul achizițiilor și mesajele anterioare, pe toate canalele. Astfel, software-ul reprezintă un mod convenabil și eficient pentru gestionarea organizației.

Acest lucru garantează că echipa dumneavoastră are acces la tot ce trebuie să știe despre consumator și poate oferi o experiență mai bună pentru clienți, crescându-le nivelul de satisfacție.

  1. Mai multe vânzări

O platformă CRM vă ajută să automatizați procesele importante, să vă îmbunătățiți procesul de vânzări și să evaluați toate datele de vânzări într-o locație centralizată, îmbunătățind astfel, atât vânzările, cât și productivitatea.

De asemenea, vă permite să creați o procedură de vânzare pas cu pas în care echipa dumneavoastră poate avea încredere și pe care o puteți schimba cu ușurință atunci când apar probleme.

  1. Retenție mai bună a clienților

După ce ați convertit prospecții în clienți, va trebui să munciți din greu pentru a-i păstra, dar și pentru a-i face loiali.

Analiza conversațiilor, emiterea automată a tichetelor, automatizarea asistenței clienților și urmărirea activităților utilizatorilor sunt doar câteva dintre caracteristicile CRM care vă pot ajuta să identificați problemele și să le gestionați rapid cu clienții.

  1. Rapoarte detaliate

Cu toții știm cât de important este să ai multe informații despre clienții tăi, dar trebuie să înțelegi și ce înseamnă acestea și cum să le folosești. Software-ul CRM are adesea instrumente de analiză încorporate pentru contextualizarea datelor și secționarea lor în KPI-uri (Key Performance Indicator a.k.a Indicatori de performanță)  ușor de înțeles. 

  1. Mai multă eficiență și productivitate

Cu software-ul CRM poți fi sigur că nicio etapă nu este trecută cu vederea (de exemplu, toate e-mailurile importante sunt întotdeauna trimise persoanelor potrivite). Un CRM îți poate oferi, de asemenea,o interfață care va arăta cât de bine funcționează operațiunile companiei și unde ar putea fi îmbunătățite.

  1. Dată de baze centralizată

Un alt beneficiu adus de software-ul CRM este acela de a crea o bază de date cu toate informațiile clientului, fiind astfel la îndemâna oricărui angajat care are nevoie de acele date. 

Acest lucru ușurează munca angajaților din departamentul de vânzări, fiind mult mai simplu să se axeze pe prospecții potriviți. 

Dacă un client a comunicat înainte cu cineva din companie, acel apel va fi înregistrat în activități, unde pot fi notate și informații adiționale despre cum s-a desfășurat discuția.

  1. O mai bună comunicare cu prospecții

A avea grijă de prospecți este un proces complex și consumator de timp, cu mai multe etape și posibilități de comunicare. Un CRM poate automatiza procesul prin livrarea de alerte personalului, atunci când este timpul să contactați prospectul, dar și monitorizarea tuturor interacțiunilor, de la e-mailuri la apeluri telefonice.

  1. Previziuni mai precise ale vânzărilor

Trebuie să fii capabil să evaluezi performanța anterioară și să te pregătești eficient pentru viitor în orice activitate comercială. Poți descoperi modele semnificative și obține o idee la ce să te aștepți de la performanța viitoare a departamentului de vânzări, cu raportarea automată a vânzărilor în software-ul CRM, schimbând, în același timp, obiectivele și KPI-urile pentru a se potrivi acestor estimări.

  1. Automatizarea sarcinilor zilnice

Există sute de mici activități care trebuie îndeplinite pentru ca lucrurile să funcționeze eficient, pe lângă aspectele de suprafață ale fiecărei tranzacții. Formularele trebuie completate, rapoartele trebuie trimise și problemele juridice trebuie rezolvate – aceste sarcini auxiliare sunt o parte consumatoare de timp, dar necesară a procesului de vânzare.

Datorită automatizării, cele mai bune sisteme CRM au scopul de a ușura sarcina multor dintre aceste activități de pe umerii angajaților tăi. Ca rezultat, agenții de vânzări vor putea să-și concentreze mai mult atenția pe prospecți și soluționarea problemelor clienților deja existenți, în timp ce sistemul CRM automat se ocupă de monitorizarea etapelor.

  1. Comunicații interne simplificate

Oferind tuturor angajaților acces la aceleași date despre clienți, CRM le permite să ofere aceeași calitate înaltă a serviciilor. La urma urmei, deși clienții au un singur punct de contact, există o posibilitate considerabilă ca acela să devină indisponibil la un moment dat, forțând clientul să fie redirecționat către altcineva.

Când se întâmplă acest lucru, mulți clienți se confruntă cu posibilitatea neplăcută de a trebui să o ia de la început cu cineva care nu le înțelege nevoile și dificultățile. CRM elimină această problemă, punând la dispoziție informații extinse despre clienți pentru toți angajații.

Încearcă Zimplu CRM!

Pentru a rezuma, afacerile pot fi mult mai eficiente cu ajutorul unui software CRM. De la gestionarea proceselor interne, până la creșterea vânzărilor și creșterea calității și eficienței generale, software-urile CRM sunt un instrument magic creat special pentru afacerea ta.

Un astfel de instrument este și Zimplu CRM. Ușor de folosit și la îndemână, acesta te ajută să îți crești afacerea rapid, economisind eficient. 

Mai pe scurt, cu Zimplu CRM beneficiezi de:

  • Soluții rapide și accesibile, atât pe computer mobil, cât și pe computer personal
  • Filtre personalizabile pentru fiecare dintre procese
  • Meniu și funcții intuitive
  • Implementare ușoară și rapidă
  • Rapoarte accesibile care pot fi personalizate în funcție de nevoile tale
  • Informații și notificări în timp real

Acum că știi secretul afacerilor de succes, nu mai rămâne decât să te convingi singur!
Încearcă cele 30 de zile gratuite și descoperă mai multe despre funcțiile Zimplu CRM, care te vor ajuta să organizezi și să monitorizezi toate activitățile companiei tale.