Fii la curent cu cele mai eficiente metode de optimizare a afacerii tale.

Abonează-te la newsletter!

Cum să vezi rapoartele de vânzări în timp real?


Probabil că de multe ori te-ai gândit la fel și fel de modalități care să te ajute să îți gestionezi afacerea cât mai bine. Ei bine, indiferent de industria din care faci parte sau de profilul pe care îl are compania ta, unul dintre obiectivele principale este de a vinde.

Pentru a face asta într-un mod organizat, simplu și de succes, ai nevoie să poți vedea rapoartele agenților de pe teren, să le poți vedea activitățile și să te ocupi de gestionarea acestora. 

Renunță la metodele clasice

Astăzi, mulți manageri folosesc încă Excel sau folosesc chiar cea mai clasică metodă: „pixul și hârtia”. De ce aceste două metode nu sunt ideale? În ambele cazuri, rapoartele nu pot fi complete – căci nu oferă suficiente opțiuni, durează foarte mult să le completezi și nu pot fi prelucrate ușor. Mai mult decât atât, se pierd destul de rapid, căci sunt foarte multe și este greu să le gestionezi. 

Nici pentru oamenii din echipa ta nu este ușor și trebuie să duci o muncă de convingere pentru a-i face să folosească Excel pentru rapoarte. Citește în acest articol de ce Excel-ul nu este instrumentul potrivit afacerilor de succes! 

Chiar dacă nu pare că există variante mult mai ușoare, pentru asta ești aici și citești acest articol, să vezi cât de simplu este să fii organizat și să îți gestionezi eficient afacerea.

Cum să vezi rapoartele de vânzări în timp real?

Stocarea și menținerea la zi a datelor importante despre clienți și oportunități este esențială pentru afacerea ta. O soluție pentru tine ar fi un software CRM.

 Cu un sistem CRM potrivit, poți sorta majoritatea informațiilor și le poți converti în rapoarte detaliate, cu doar câteva clickuri. Poți afla cu ușurință care sunt clienții pe care să te axezi pentru diverse activități. Cu filtrele potrivite, implementezi campaniile adecvate pentru clienții potriviți.  

Dar mai întâi…

Ce este un Software CRM? 

În primul rând, trebuie să știi că CRM este abrevierea (din engleză) de la „Customer Relationship Management”. Mai exact, este un sistem ce se ocupă cu gestionarea eficientă a interacțiunii companiei tale, atât cu potențialii clienți, cât și cu cei deja existenți, inclusiv cu partenerii acesteia.

Adică este un model de management bazat pe plasarea clientului în centrul atenției companiei pentru ca acesta să își maximizeze nivelurile de satisfacție, loialitate și achiziție.

Așadar, CRM te ajută prin colectarea permanentă a datelor prospecților sau clienților, analizarea acestora și utilizarea elementelor acumulate pentru a îmbunătăți relațiile și rezultatele afacerii tale. 

Acest Software ajută angajații (care lucrează cu clienții) sau agenții de vânzări să fie mereu pregătiți să răspundă nevoilor clienților și să fie ajutorul de încredere în tot ce ține de serviciile și produsele oferite. 

Ca să înțelegi mai bine ce presupune un Software CRM, te invităm să citești acest articol!  

De ce rapoarte beneficiezi cu un astfel de software?

Ei bine, poți monitoriza progresul agenților de vânzări într-o anumită vânzare sau per ansamblu și chiar compara două sau mai multe vânzări, pentru a obține informații valoroase cu privire la metodele care au succes și care nu. În plus, ai opțiunea de a configura tipul de vânzări, de clienți sau de agenți pe care raportul să-l abordeze. Câteva exemple de rapoarte de vânzări sunt:

  • Raportul Tabular – pentru ca tu să ai o vizibilitate clară a tuturor produselor vândute și a procesului de vânzare al acestora;
  • Raportul de tip Pivot – pentru filtrarea vânzărilor bazat pe criterii prestabilite ce pot fi aplicate atât produselor cât și agenților, cât și anumitor intervale;
  • Raportul Grafic – pentru a putea compara vânzările și activitățile agenților, în funcție de interval de timp sau produs;

Salvarea documentelor și a conversațiilor cu clienții

Păstrarea evidenței a tuturor interacțiunilor cu clienții este esențială. Ai nevoie de dovezi ale tuturor acțiunilor realizate pe cont sau tranzacție și este necesar să poți să revizuiești sau să ai puncte de reper pentru toate acțiunile legate de client. Un sistem CRM îți oferă o platformă ușor de folosit pentru toți agenții unde ai opțiunea de a lăsa notițe, de a salva documente importante și alte opțiuni de stocare a informației.

Foarte multe oportunități prețioase pot fi ratate dacă procesul de vânzări și interacțiunile cu clienții nu sunt îndeaproape monitorizate. Un CRM are grijă să monitorizeze evoluția vânzărilor sau a oportunităților și te ajută să identifici și să diferențiezi oportunitățile false de cele reale.

 Îți oferă, de asemenea, o perspectivă necesară asupra modului de funcționare a procesului de vânzări și asupra activităților ce contribuie sau încurcă încheierea cu succes a acestora.

Zimplu CRM este soluția care include toate funcțiile menționate și care cu siguranță te va ajuta și pe tine să-ți gestionezi afacerea așa cum îți dorești!

Cum să ții evidența activității de pe teren a agenților?

Mai mult decât atât, în cazul în care Compania ta folosește o flotă auto, este la fel de important să ai rapoarte clare despre activitățile agenților de pe teren. Cu un sistem de monitorizare prin GPS potrivit, cu siguranță vei beneficia de rapoarte complexe și clare, ce îți vor ușura munca atât ție – ca manager, cât și agenților tăi de pe teren.

De ce?

Unul dintre cele mai mari avantaje ale unui sistem de monitorizare prin GPS este accesul la o serie variată de rapoarte, bazate pe colectarea și procesarea datelor în timp real.

Prin intermediul acestora, poți coordona mult mai ușor și eficient flota, îmbunătățind totodată nivelul de responsabilitate al angajaților.

Aceștia vor trebui să răspundă pentru timpii de staționare în exces, pentru comportamentul neadecvat din trafic și pentru sarcinile neîndeplinite la timp. 

Printre altele, cele mai folositoare rapoarte pe care un sistem de monitorizare prin GPS le oferă în acest scop, sunt:

  •  Foaia de Parcurs 

Vei avea parte de un raport precis și foarte detaliat, cu ajutorul unei foi de parcurs automatizate. Astfel, vei ști când sunt depășite vitezele, intervalele orare de utilizare a mașinii, limitele pentru staționări, zonele în care este permisă utilizarea mașinii, inclusiv consumul de carburant.

Toate acestea pot fi setate pentru fiecare vehicul în parte sau pentru un grup de vehicule, pe care poți să îl alegi tu.

  •  Sumar Flotă

În cazul în care vrei să vezi un raport de activitate al flotei, ai opțiunea de Sumar Flotă. Astfel, poți analiza pe o perioadă aleasă de tine, kilometri parcurși, timpii de staționare cu motorul pornit sau oprit, consumul de carburanți, etc.

Mai mult decât atât, poți crea un raport personalizat, astfel încât să îți aduni strict informațiile de care ai nevoie și care te interesează. 

Rapoarte de vânzări customizabile

Nexus Driver este aplicația de mobil conectată la serviciul Nexus GPS Tracking cu ajutorul căreia poți face un raport de vânzări customizabil. Ceea ce înseamnă că:

  • ai acces la informații despre interacțiunile cu clienții și despre statusul vânzărilor în timp real;
  • poți gestiona punctele de interes și implicit, clienții și vânzările în timp util – detalii precum locația, rutele sau agenții responsabili;
  • poți ține evidența volumului de vânzări și a modificărilor apărute pe parcurs;
  • poți analiza datele primite de la agenții tăi instant și lua decizii în avantajul tău și al clienților.

În plus, poți:

  • identifica ce șofer conduce și tipul rutei (în scop business sau personal);
  • trimite mesaje cu activități ce trebuie făcute;
  • completa formulare specifice activității;
  • verifica starea vehiculelor din flotă;
  • permite șoferilor să adauge puncte de interes și costuri;
  • arăta șoferilor care sunt rutele planificate;

Când aplicația este pornită, șoferul trebuie să aleagă dintr-o listă vehiculul companiei pe care urmează să îl conducă. După ce a ales vehiculul, apasă pe butonul „Start Condus”, dacă ruta este de tip Business sau „Start Condus – Personal”, dacă ruta este în scop personal.

Aplicația Nexus Driver transmite la intervale prestabilite poziția unui dispozitiv pe hartă, dar oferă și numeroase alte funcții care facilitează comunicarea și care pot fi personalizate în funcție de necesitățile fiecărei companii.

Atunci când Nexus GPS Tracking și Zimplu CRM lucrează împreună:

Odată ce Nexus GPS Tracking și Zimplu CRM sunt integrate, nu este nevoie să lucrezi în mai multe aplicații. Totul va fi simplificat!

Dacă dorești să le folosești și să ții evidența clienților, în ceea ce privește atât vizitele, cât și discuțiile, este suficient să îi introduci doar într-un singur loc, sincronizându-se automat și în al doilea. 

Cea mai optimă variantă este de a conecta Nexus GPS Tracking la Zimplu CRM, iar apoi vei vedea din interfața Zimplu atât rapoartele pentru Nexus GPS Tracking cât și pe cele din Zimplu.

În plus, dacă vrei să vezi Rapoartele în timp real și ca munca agenților din teren să fie simplificată, atunci acest set de Servicii te va ajuta să-ți atingi scopul.  

De ce este important să vezi rapoartele în timp real? Gândește-te că în foarte multe cazuri lumea uită detaliile și uită să trimită lucrurile, dacă le face manual, atunci când se amână pe „mai târziu”. Acest „mai târziu” devine, de multe ori, „niciodată” și astfel, se pierd informații importante. 

În schimb, cu propunerea noastră, utilizatorul aplicațiilor face lucrurile mult mai simplu și mult mai rapid, chiar pe loc, datele ajungând în sisteme imediat. În acest fel, alegând setul nostru de servicii – Nexus GPS Tracking conectat cu Zimplu CRM – înseamnă că ești gata de a lua decizii educate! 

În calitate de Client Nexus, poți accesa soluțiile imediat și le poți implementa în propria companie rapid și eficient!

P.S.: Nu uita să te abonezi la newsletter-ul nostru pentru a rămâne mereu informat despre cum să-ți dezvolți afacerea într-un mod cât mai inteligent!