Te-ai gândit vreodată care este scopul afacerii tale? Care este cel mai important aspect, astfel încât compania ta să aibă succes? Și unde intră un software CRM în toată aceasta ecuație? Ei bine, indiferent de industria din care faci parte sau de profilul pe care îl are compania ta, unul dintre obiectivele principale este de a vinde.
Care ar fi cea mai bună abordare în acest scop:
Vânzarea propriu-zisă sau vânzarea indirectă?
Vânzarea propriu-zisă este atunci când îți vinzi produsul sau serviciul, în timp ce vânzarea indirectă este în momentul în care „vinzi” imaginea companiei mai întâi, într-un mod prin care să câștigi interesul unui potențial client.
Ambele variante pot fi abordări bune pentru o afacere, însă vânzarea indirectă poate genera o rată mai bună de retenție și ulterior, de convertire. În cele din urmă, contează mult și impresia pe care o lași clientului, dar și calitatea produsului și dorința clientului de a-l cumpăra din nou.
Trebuie să ai mereu în vedere că oamenii, în general, fac alegeri pe baza sentimentelor, și mai puțin pe baza rațiunii. Astfel că, dacă se creează o legătură emoțională între client și produsul, serviciul sau compania ta- de cele mai multe ori, acesta va continua să facă aceeași alegere.
Probabil că te întrebi de ce produsul tău, care este de calitate, nu se vinde la fel de bine cum se vând alte produse care, din punct de vedere al calității, lasă de dorit. Ei bine, să știi că secretul este să ai o strategie bună de marketing și un proces de ofertare foarte bine ales.

Ce este ofertarea?
Ofertarea reprezintă doar o parte din întreg procesul de vânzare, și este o etapă importantă ce are impact asupra potențialilor Clienți, mai ales prin modul de prezentare.
Astfel, ofertarea trebuie să aibă un set de caracteristici și aspecte atent tratate, cum ar fi:
- să fie ușor de înțeles;
- să aibă un format prestabilit;
- să conțină toate informațiile necesare;
În mod normal, generarea manuală a unei oferte pentru un client trebuie să conțină mai multe informații, de exemplu:
- informații generale – reprezentantul de vânzări trebuie să caute un set de informații aflate pe durata prospectării pentru a adapta oferta Clientului;
- prezentarea produselor – realizarea unei prezentări detaliate a produselor, astfel încât să fie ușor de înțeles;
- oferta – atașarea produselor pe care clientul le-a solicitat; reprezentantul de vânzări trebuie să calculeze manual totalul ofertei, TVA-ul, iar dacă este cazul, și discount-ul oferit;
Toate aceste lucruri menționate mai sus, necesită destul de mult timp, atunci când sunt generate manual. După cum știi, timpul înseamnă bani, și este cea mai importantă resursă pe care o avem. Astfel, ideal ar fi să poți face bine cât mai multe lucruri, într-un timp cât mai scurt.
Dacă totuși am calcula cât ar dura generarea ofertei, ar însemna mai mult de 50% din timpul pe care îl petrecem la birou într-o zi normală. Acest lucru ar însemna ca agenții de vânzări să se concentreze și să îndeplinească un set de activități destul de restrâns.
Ce spun clienții?
De cele mai multe ori, clienții solicită oferta într-o perioadă scurtă de timp. Ei bine, această situație se poate transforma într-una destul de stresantă, mai ales dacă te confrunți cu replici de genul: „Voi semna cu o altă companie, dacă nu primesc oferta astăzi!”, „De ce durează atât de mult? Vreau să primesc oferta astăzi!”.
Citește în continuare acest articol ca să vezi cum poți remedia problemele.
Ce este un Software CRM?
Mai întâi, trebuie să știi că CRM este abrevierea (din engleză) de la „Customer Relationship Management”. Mai exact, este un sistem ce se ocupă cu gestionarea eficientă a interacțiunii companiei tale, atât cu potențialii clienți, cât și cu cei deja existenți, inclusiv cu partenerii acesteia.
Adică este un model de management bazat pe plasarea clientului în centrul atenției companiei pentru ca acesta să își maximizeze nivelurile de satisfacție, loialitate și achiziție.
Așadar, CRM te ajută prin colectarea permanentă a datelor prospecților sau clienților, analizarea acestora și utilizarea elementelor acumulate pentru a îmbunătăți relațiile și rezultatele afacerii tale.
Acest Software ajută angajații (care lucrează cu clienții) sau agenții de vânzări să fie mereu pregătiți să răspundă nevoilor clienților și să fie ajutorul de încredere în tot ce ține de serviciile și produsele oferite.
Ca să înțelegi mai bine ce presupune un Software CRM, te invităm să citești acest articol!
Să vedem ce spun statisticile, cu privire la instalarea unui Software CRM, și cât de mult ajută vânzările acest sistem
- Aplicațiile CRM pot crește veniturile cu până la 41% per reprezentant de vânzări.
Este foarte bine să știi din start cât de mult poate influența pozitiv un software CRM vânzările companiei tale. Așadar, cu un asemenea Software, compania ta, clar, se va poziționa pe un trend ascendent.
- CRM poate crește ratele de conversie cu 300%.
La începutul acestui articol, vorbeam despre care este cel mai important aspect, astfel încât compania ta să aibă succes. Astfel, scopul este de a vinde. Această statistică este una îmbucurătoare, căci un Software CRM poate transforma lead-urile în clienți cu 300%, ceea ce înseamnă că afacerea ta va crește considerabil.
Cum te ajută un Software CRM să vinzi garantat?
Soluția noastră este Zimplu CRM. Un software care cu siguranță te va ajuta să ai o afacere de succes!
- Beneficiați de un format prestabilit de prezentare a produselor, ce poate fi folosit de toți agenții de vânzări din compania ta
Totul va fi mult mai ușor pentru angajații tăi, fiindcă în cadrul generării automate a ofertelor în Zimplu CRM, se regăsesc prezentări generale ale produselor sau serviciilor pe care le oferi. Astfel, tot ce rămâne de făcut este selectarea prezentării pentru produsul ce urmează să fie adăugat în ofertă.
Toți angajații cărora li s-a permis accesul de către administratorul aplicației se pot folosi de aceste prezentări.
- Ofertele se vor genera în cel mai scurt timp
După cum am scris și mai sus, în mod normal, ofertele generate manual necesită aproximativ 50% din timpul total de lucru al agenților de vânzare, într-o zi, ceea ce nu este un lucru productiv, ci din contră.
În cazul în care optezi pentru generarea automată a ofertelor cu ajutorul Software-ului Zimplu CRM, vei economisi extrem de mult timp, căci totul va fi gata în doar câteva minute. Astfel vei crește considerabil productivitatea afacerii pe care o conduci.
Iată ce poți face:
- să completezi informațiile ce ulterior vor fi preluate în oferte;
- să adaugi produsele din baza de date;
- să setezi cantitatea, discount-ul acordat (dacă este cazul) și multe alte detalii specifice pe care trebuie să le discuți cu clientul, spre exemplu: „Oferta este valabilă până la data de…”.
După ce ai terminat de completat toate aceste câmpuri, mai rămâne doar să generezi oferta. Zimplu CRM va efectua automat toate calculele, iar întregul set de activități nu durează mai mult de 5 minute. Ulterior, oferta se poate trimite imediat Clienților.
- Toate datele sunt păstrate în sistem
După cum probabil știți, generarea ofertelor este realizată pe baza discuțiilor purtate cu clienții sau prospecții. Acest lucru se întamplă de-a lungul timpului, prin discuții în care ați identificat nevoile.
În ceea ce privește generarea manuală, se întâmplă ca de multe ori, din cauza neatenției, anumite informații să fie omise. Acest fapt contribuie la nemulțumirea Clienților.
Când vine vorba despre generarea ofertelor prin intermediul Sistemului Zimplu CRM, nu există posibilitatea de a omite informații și de a genera oferte ce nu se pliază pe nevoile clienților.
De ce?
Cu Zimplu CRM este extrem de simplu să ai o bază de date completă și complexă; ce îți permite să ai acces facil la toate informațiile de care ai nevoie! Astfel, poți ține evidența clienților și prospecților cu foarte mare ușurință, totul fiind bine organizat.
Ce urmează?
După ce oferta este generată, urmează doar să o trimiți către prospect. Așadar, totul este mult mai rapid, trebuind doar completate câteva câmpuri, fără bătăi de cap din partea agenților de vânzări. Tot procesul durează aproximativ 5 minute- ceea ce este un lucru excelent!
Deci, care sunt beneficiile pentru tine?
Odată cu implementarea Software-ului Zimplu CRM, rezultatele nu vor ezita să apară:
- câștigi mult timp, totul fiind automatizat;
- ai o bază de date clară, complexă și completă;
- ai o rată mult mai mare de conversie a prospecților în clienți;
- productivitate crescută;
- gestionare eficientă a relațiilor cu clienții;
După cum a spus Milton Berle: „Dacă șansa nu bate, construiți o ușă.”. Așadar, întotdeauna trebuie să găsești oportunități și soluții pentru afacerea pe care o ai; astfel încât aceasta să se dezvolte din ce în ce mai mult!
Acum știi că Zimplu CRM va fi un sprijin excelent pentru compania ta. Încearcă cele 30 de zile gratuite și descoperă mai multe despre funcțiile Zimplu CRM; FuNCȚII care te vor ajuta să-ți plasezi afacerea acolo unde îți dorești!
P.S.: Nu uita să te abonezi la newsletter-ul nostru! Doar așa vei putea rămâne mereu informat când vine vorba despre cum să-ți dezvolți compania!